Search
Close this search box.

کامپوزیت تابلو چلنیوم چیست؟ (تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم)

کامپوزیت تابلو چلنیوم

فهرست

تابلوهای تبلیغاتی نصب شده بر سر در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها اغلب به شکل‌های مختلفی ساخته می‌شوند که کامپوزیت تابلو چلنیوم از جمله محبوب‌ترین آن‌ها است. با توجه به اینکه زیبایی و جلوه‌ی تابلو تاثیر بسزایی بر فروش محصولات و جذب مشتری دارد؛ بسیاری از صاحبان کسب و کار همواره به دنبال تابلوهای تبلیغاتی باکیفیت و زیبا مانند کامپوزیت تابلو چلنیوم هستند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی بیشتر این تابلو، تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم را بررسی کنیم. البته تیم پرمیوم باند پیشنهاد می‌دهد که ابتدا با تابلو چلنیوم و کامپوزیت بیشتر آشنا شوید.

معرفی تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم در واقع حروف برجسته‌ای هستند که برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی استفاده می‌شوند. جنس این حروف از متریال چلنیوم بوده و لبه‌های آلومینیومی آن معمولا در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای تولید می‌شوند.  سازه یا بخش زیر کار این حروف نیز از متریال‌های مختلفی مانند پی‌ وی‌ سی، اس ام دی بلوکی، پلکسی گلس و چلنیوم استفاده می‌شود.

نحوه ساخت تابلو چلنیوم

چلنیوم از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین تابلوهای تبلیغاتی در بازار است که به دو روش ساخته می‌شود:

روش اول به شکل دستی است. پس از برش پلکسی گلاس با استفاده از حروف ساز، رول چلنیوم دور تا دور آن قرار گرفته و در نهایت منجر به روشن شدن حروف می‌گردد.

در روش دوم حروف به وسیله دستگاه حروف ساز چلنیوم ساخته می‌شوند. در این روش تمام خم‌کاری‌ها و زاویه‌های رول چلنیوم توسط دستگاه صورت گرفته ولی همچنان نیازمند دخالت و نظارت نیروی انسانی نیز است.

آشنایی با بخشی از کامپوزیت تابلو چلنیوم

امروزه به‌کارگیری کامپوزیت تابلو چلنیوم در امر تابلوسازی بسیار رایج گردیده است. اما قبل از آن بهتر است با بخشی از این محصول یعنی تابلو کامپوزیتی آشنا شوید. تابلو کامپوزیت، ترکیبات پایه‌ آن از آلومینیوم کامپوزیت بوده و در حال حاضر جایگزین مناسبی جهت تابلوهای استاتیک قدیمی به شمار می‌آید. با توجه به وجود دو لایه آلومینیوم همراه با هسته پلی اتیلن در ساختار این تابلوها می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت، حرارت و خراش اشاره کرد. از این تابلوی مدرن اغلب در تبلیغات داخلی و خارجی و همچنین نمای ساختمان‌ها و… استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر:  انواع سبک دکوراسیون داخلی (منزل و آشپزخانه)

تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم

تابلو چلنیوم و کامپوزیت از تابلوهای مناسب و ایده آلی هستند که در صنعت تابلوسازی می‌توان آن‌ها را جایگزین تابلوهای فلزی کرد. اما این تابلوها از نظر ویژگی‌ها و مزایای‌شان دارای تفاوت‌هایی نیز هستند.

در ساخت تابلوی کامپوزیتی، هسته‌ای متشکل از مواد پلی اتیلن، فوم سیلیکاتی و مواد پلی یورتان همراه با دو لایه آلومینیوم در بخش‌های بالا و پایین آن استفاده می‌شود. این تابلوها از وزن سبکی برخوردار بوده و همچنین در برابر فرسایش، زنگ زدگی، ضربه، حرارت، نور خورشید و رطوبت دارای مقاومت بالایی هستند. علاوه بر این تابلوی فوق، از برش و نصب آسان نیز برخوردار است. بر همین اساس امروزه در ساخت اغلب تابلوها از جمله کامپوزیت چلنیوم از این محصول استفاده می‌شود.

در ساخت تابلو چلنیوم از فلز استیل استفاده می‌شود. این تابلوها ضمن استحکام و مقاومت بالا، دارای عمر مفید طولانی نیز هستند. مهم‌ترین ویژگی تابلو چلنیوم ضد‌حریق بودن آن است که استفاده از این محصول را در محیط‌های صنعتی و سرسختی مانند کارخانجات گاز، نفت و بیمارستان‌ها ممکن می‌سازد. لازم به ذکر است که در نهایت تابلوهای چلنیوم را می توان بر روی ورق های کامپوزیت آلومینیومی نصب و اجرا کرد.

تابلوهای چلنیوم دارای وزن بسیار سنگین‌تری هستند. ساخت و نصب این تابلوها با توجه به ضخامت و سایزشان، نیاز به صرف هزینه‌های زیادی دارد. بر همین اساس نتیجه می‌گیریم که کامپوزیت جهت تابلوهای خارجی، داخلی و در محیط‌های نسبتاً ساده کاربرد دارد؛ اما چلنیوم جهت تابلوهای سنگین، بزرگ و برای محیط‌های سخت و صنعتی بهترین گزینه است.

کامپوزیت تابلو چلنیوم چیست؟

حال که با تابلو چلنیوم و کامپوزیت آشنا شدید نوبت به بررسی کامپوزیت تابلو چلنیوم می‌رسد. با کمی دقت به تابلو کامپوزیت‌های نصب شده در سردر مغازه‌های شهر متوجه خواهید شد که هر یک از نظر طراحی و رنگ به شیوه‌های مختلفی اجرا شده‌اند. همان‌طور که اشاره شد کامپوزیت‌ها در صنعت تابلوسازی اغلب به عنوان نمای زیرکار استفاده می‌شوند. چنانچه بر روی کامپوزیت، نصب حروف برجسته‌ای از جمله چلنیوم صورت گرفته باشد؛ به آن تابلو کامپوزیت چلنیوم گفته می‌شود. این محصول را می‌توان با توجه به سفارش مشتری در رنگ‌های متنوعی ارائه کرد. همچنین از قابلیت ضد زنگ، شستشو و ضد حریق نیز برخوردار است.

مطالعه بیشتر:  نمونه ورق کامپوزیت برای درب پارکینگ (انواع پارکینگ‌ها)

کامپوزیت تابلو چلنیوم

نحوه نصب تابلو کامپوزیت چلنیوم

در حال حاضر تابلو کامپوزیت چلنیوم به روش‌های مختلفی نصب و اجرا می‌شود. تابلو کامپوزیت با توجه به نوع طراحی و یا سفارش مشتری در انواع ال، فیکس، اچ، هنگ و… قابل ساخت و اجرا است. پس از اجرای کامپوزیت نوبت به حروف چلنیوم می‌رسد که بایستی بر روی کامپوزیت نصب شوند.

برای نصب دقیق و بهینه تابلو چلنیوم بر روی کامپوزیت، اغلب طرح معین شده را که به‌وسیله دستگاه پلاتر آماده گردیده بر روی نمای کامپوزیت گذاشته و سپس زیرسازی حروف چلنیوم صورت می‌گیرد. در مرحله بعد حروف بر روی زیرسازی‌های فوق نصب می‌شود. در نهایت، امور مربوط به سیم کشی تابلو چلنیوم و روشنایی آن انجام می‌شود.

قیمت تابلو کامپوزیت چلنیوم

قیمت کامپوزیت تابلو چلنیوم با توجه به متریال و روش‌های اجرای آن تعیین می‌گردد. نوع چلنیوم، اس ام دی، پلکسی گلاس، ورق کامپوزیت و روش اجرای آن از جمله این فاکتورها به شمار می‌آید. مثلاً قیمت تابلو کامپوزیت چلنیوم به روش ال و اچ در مقایسه با روش فیکس با توجه به مصرف کمتر کامپوزیت متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، نوع حروف استفاده شده چلنیوم نیز در تعیین قیمت این تابلو موثر است.

جمع‌بندی در مورد کامپوزیت تابلو چلنیوم

در این مقاله با تابلو چلنیوم و کامپوزیت و همچنین تلفیقی از این دو تابلو تحت عنوان کامپوزیت تابلو چلنیوم آشنا شدید. مهم‌ترین تفاوت تابلو کامپوزیت و چلنیوم به وزن آن‌ها برمی‌گردد که تابلو چلنیوم از وزن سنگین‌تری برخوردار است. همچنین تابلو چلنیوم با توجه به ضدحریق بودن و استقامت بیشتر برای محیط‌های صنعتی مناسب‌تر است. در حال حاضر تابلو کامپوزیت چلنیوم که از ترکیب کامپوزیت و حروف برجسته چلنیوم ساخته شده است از محبوب‌ترین تابلوها در صنعت تابلوسازی به شمار می‌آید.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده‌ی تمام نظرات

مقالات برتر

آخرین مقالات