Search
Close this search box.

انواع طرح تابلو کامپوزیت همراه با عکس

تابلو کامپوزیت

فهرست

امروزه استفاده از تابلوهای کامپوزیت در ساخت و ساز و فضاهای شهری بسیار رایج شده است. تابلو کامپوزیت با بهره‌مندی از ترکیب چند ماده، دارای ویژگی‌های منحصربفردی است که محبوبیت آن را افزایش داده است.

آیا می‌دانید تابلو کامپوزیت از چه موادی تشکیل شده و چه خواصی دارد؟ چرا استفاده از آن نسبت به سایر انواع تابلو رواج بیشتری یافته است؟ انواع مختلف طرح تابلو کامپوزیت چیست و در انتخاب نوع طرح به چه نکاتی باید توجه کرد؟ عوامل موثر بر تعیین قیمت تابلو کامپوزیت کدامند؟ در ادامه و در پاسخ به این پرسش‌ها، با جزئیات بیشتری در مورد مشخصات و ویژگی‌های تابلو کامپوزیت آشنا می‌شویم.

مواد تشکیل دهنده تابلو کامپوزیت

اگر به پیرامون خود بادقت بیشتری نگاه کنید، متوجه حضور موثر تابلوسازی کامپوزیت می‌شوید. امروزه ساخت تابلو کامپوزیت و استفاده از آن در گوشه و مرکز خیابان‌ها و شهرها بسیار رواج یافته است. علت اصلی محبوبیت گسترده تابلو کامپوزیت نسبت به سایر تابلوها، داشتن برخی ویژگی‌ها و ساختارهای منحصربه‌فرد و استفاده از ترکیب چندین نوع ماده اولیه‌ی خاص می باشد؛ به بیانی دقیق‌تر این تابلوها با استفاده از دو ماده، ماتریس و تقویت کننده ساخته می‌شوند. منظور از ترکیب ماتریس همان الیاف زیر پنج درصد کامپوزیت است.

ماتریس از ترکیب چندین ماده به نام پلیمر، فلز و سرامیک تولید و در داخل ساختار تابلوهای کامپوزیتی به کار می‌رود. در حالت کلی باید بدانید که تابلوهایی از جنس کامپوزیت به علت داشتن مواد پلیمری، ورق‌های فلزی مقاوم و سبک، لایه آلومینیومی و سایر مواد باکیفیت، بسیار مقاوم و مستحکم هستند

معرفی تابلو کامپوزیت

کامپوزیت در لغت به معنای ماده‌ای مرکب است که به شکل چند سازه ساخته می‌شود. موادی که به صورت بیولوژی و یا مکانیکی با یکدیگر ادغام شده و ساختار و هویت جدیدی را ارائه می‌کنند. از کامپوزیت در بسیاری از صنایع، از جمله ساختمان، هواپیماسازی، دندان، دوچرخه‌سازی، توربین‌های بادی، تابلوهای تبلیغاتی و تجاری و… استفاده می‌شود. تابلوهای کامپوزیت با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند بسیار محبوب هستند. از جمله ویژگی‌ها و مزایای این تابلوها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت ارزان و مقرون به صرفه
  • دارای وزن سبک
  • برخورداری از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف و زیبا
  • دارای سطح صاف و درخشنده
  • مستحکم و مقاوم
  • دارای قابلیت ضد زنگ و ضد خوردگی
  • دوام زیاد
  •  مقاومت در برابر پوسیدگی و حشرات
  • تنوع رنگ و بافت
  • و…

ویژگی‌های عمومی کامپوزیت تابلو

تابلوهای کامپوزیتی از ویژگی‌ها و خصوصیاتی برخوردار هستند که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

– تابلوهای کامپوزیت را می‌توان از پلاستیک بازیافتی، چوب و سایر مواد ساخت که این امر می‌تواند ضایعات و اثرات مخرب زیست‌محیطی آن‌ها را کاهش دهد. برخی از این محصولات نیز زیست تخریب‌پذیر هستند، به این معنا که می‌توانند به‌طور طبیعی و بدون آسیب رساندن به خاک یا آب تجزیه شوند.

– این نوع محصولات را می‌توان به‌گونه‌ای طراحی و تولید کرد که از خواص و عملکردهای مختلفی مانند ضد‌حریق بودن، مقاوم در برابر آب، جاذب صدا یا … برخوردار باشند. برخی از تابلوهای کامپوزیتی می‌توانند ویژگی‌های هوشمندی مانند بهره‌‌مندی از حسگرها، محرک‌ها یا دستگاه‌های ارتباطی را در اختیار داشته باشند که امکان تعاملی‌تر و پاسخ‌گوتر بودن آن‌ها را فراهم می‌سازد.

-تابلوی کامپوزیت را می‌توان به‌راحتی و به‌سرعت نصب کرد؛ زیرا به رنگ‌آمیزی، لکه‌گیری یا آب‌بندی نیاز ندارد. همچنین می توان آن را برش داد، سوراخ کرد، امکان نصب میخ را روی آن فراهم ساخت یا مانند چوب طبیعی می‌توان روی آن را پیچ کرد. با این حال، کامپوزیت تابلو ممکن است به ابزارها و بست‌های خاصی نیاز پیدا کند تا بتوان به راحتی آن را نصب کرد.

طرح تابلو کامپوزیت و انواع آن

تابلو کامپوزیت‌ها با توجه به موارد استفاده، بسیار متنوع تولید شده و جوابگوی هر نوع سلیقه و نیاز مشتریان هستند. این ورق ها از انعطاف بسیار بالایی برخوردار هستند و به راحتی می توان اشکال مورد نیاز را بر روی آن ها پیاده کرد. همچنین به دلیل ساختار سبک و رنگ‌های متنوعی که دارند مورد استقبال بسیاری از تابلوسازان قرار گرفته‌اند.

کامپوزیت نمای ساختمانی

نمای کامپوزیت از محبوب‌ترین مصالح برای ساختمان‌ها به شمار می‌آید. با توجه به این امر جنس ورق کامپوزیت باید از ضخامت و استحکام بالایی برخوردار بوده تا در شرایط جوی و حوادث طبیعی دچار صدمه نشود. قابلیت ضد حریق بودن ورق کامپوزیت و استقامت آن در برابر تابش نور خورشید، بارش برف و باران و… از ویژگی‌های مورد نیاز این محصول می‌باشد. این نوع ورق در طرح‌ها و ضخامت های متنوع ارائه می گردد.

کامپوزیت تابلو

از این نوع کامپوزیت جهت ساخت تابلوها برای سردر فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها، بوتیک‌ها و… استفاده می‌شود. برای نصب تابلو کامپوزیت بعد از سفارش ورق خود از کارخانه اصلی پرمیوم باند، فقط کافی است با تابلوساز خود در ارتباط باشید.

تابلو کامپوزیت سفید

این تابلوها از پرطرفدارترین تابلوهای کامپوزیت به شمار می‌آیند. در تولید تابلو کامپوزیت سفید از بهترین مواد مرغوب و درجه یک استفاده می‌شود. ادغام مواد پلاستیکی و آلومینیومی در تولید این تابلوها باعث می‌شود تا علاوه بر زیبایی، استحکام لازم را در برابر شرایط جوی مختلف از جمله نور مستقیم خورشید، بارش باران و باد داشته باشند.

استفاده از این تابلوها با توجه به کیفیت بالا و جذابیت بی‌نظیری که دارند بهترین راه جهت جلب مشتریان است. رنگ سفید تابلو کامپوزیت باعث می‌شود تا پیام تبلیغاتی شما به شکلی برجسته و زیبا جلوه نماید.

تابلو کامپوزیت

تابلو کامپوزیت مشکی

تابلو کامپوزیت مشکی به عنوان منحصر به فردترین طرح تابلو کامپوزیت است که می‌تواند اهداف برندسازی و تبلیغات کسب و کارها را به صورت قابل توجهی برآورده سازد. در ساخت این تابلوها نیز از مواد آلومینیومی و پلاستیکی استفاده شده که با توجه به دارا بودن تکنولوژی کامپوزیت، از عملکرد فوق العاده برخوردار هستند.

مطالعه بیشتر:  ساخت کابین آسانسور با ورق کامپوزیت

علاوه بر زیبایی و جلوه ی باشکوه این تابلوها، استقامت بالای آنها باعث شده تا در شرایط جوی مختلف همچنان کیفیت خود را حفظ کنند. انعطاف پذیری این تابلوها، انجام هرگونه منبت و چاپ دیجیتال را برای درج تبلیغات ممکن ساخته است.

تابلو کامپوزیت طلایی

پانل‌های کامپوزیت طلا، عنوان دیگر تابلو کامپوزیت طلایی است. این تابلو کامپوزیت با توجه به روکش طلایی که دارد از تابلوهای لوکس و بسیار خیره کننده برای فضاها و سازه‌های مختلف به شمار می‌آید. این تابلو کامپوزیت شامل سه لایه است.

لایه هسته‌ای آن از پلی اتیلن یا مواد معدنی با چگالی پایین تهیه شده و باعث افزایش استقامت و استحکام محصول گردیده است. این هسته میان دو ورق آلومینیومی کار گذاشته شده و ساختاری مستحکم و در عین حال سبک ایجاد کرده است. ورق‌های آلومینیوم به افزایش مقاومت و استحکام تابلو کامپوزیت، در مقابل شرایط جوی مختلف کمک می‌کنند.

از جمله مزیت‌های این تابلو کامپوزیت، می‌توان به ویژگی تطبیق پذیری اشاره کرد که استفاده از آن را برای کاربردهای داخلی و خارجی ممکن ساخته است. این ورق‌ها با توجه به استحکام و استقامتی که در برابر رطوبت، تابش نور خورشید و تغییر دما دارند مناسب‌ترین گزینه برای نمای خارجی ساختمان به شمار می‌آیند. همچنین وزن سبک تابلو کامپوزیت باعث شده تا نصب و اجرای آن بسیار آسان باشد.

تابلو کامپوزیت

دیگر انواع طرح تابلو کامپوزیت

طرح تابلو کامپوزیت محدود به رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی نشده و شما می‌توانید این تابلو را در طرح‌های دیگری نیز سفارش دهید که عبارت‌اند از:

  • تابلو کامپوزیت طرح چوب
  • طرح سنگ
  • طرح آینه‌ای
  • و…

کامپوزیت اکونومی: پرکاربردترین نوع تابلوهای کامپوزیتی

کامپوزیت اکونومی یکی از پرکاربردترین انواع تابلوی کامپوزیتی است. از این نوع تابلوی کامپوزیتی عمدتا در ساخت تابلوهای تبلیغاتی برای سر در مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و ادارات مختلف استفاده می‌شود. برای نمونه، در شمار زیادی از شیرینی فروشی‌ها و بوتیک‌های مدرن و لوکس به منزله افزایش زیبایی ظاهری محیط مغازه از تابلوهای کامپوزیتی استفاده می‌شود. در واقع این نوع تابلوها به علت داشتن تنوع بسیار بالا از نظر طراحی، ترکیب رنگ و… برای استفاده به عنوان بنرهای تبلیغاتی بسیار مناسب هستند.

افزون بر این موارد، نصب تابلوی کامپوزیت اکونومی بر خلاف سایر تابلوها نیازی به اخذ مجوز رسمی از طرف سازمان مسکن و… ندارد. البته قیمت تابلو برق کامپوزیت اکونومی در مقایسه با سایر تابلوها بسیار کمتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

توجه: نوع چینی این تابلو‌های کامپوزیتی نیز در بازار موجود است که کیفیت چندان مطلوبی نداشته و به نوعی نسخه فیک نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل تاکید می‌کنیم که به هنگام کسب اطلاعات و قیمت تابلوی کامپوزیت حتما به اصل و فیک بودن آن توجه کنید.

 تابلو کامپوزیت برق

امروزه برای ساخت تابلوهای برق و همچنین انشعاباتی که دارای فشار ضعیف هستند؛ از ورق‌های کامپوزیتی استفاده می‌شود. این‌گونه جعبه‌ها و تابلوهای کامپوزیتی به منظور محافظت از منبع تغذیه و ترانس‌ها کاربرد دارند. بعد از نصب تابلو کامپوزیت برق، برق تابلو و ترانس تابلو در این محفظه کامپوزیتی قرار خواهند گرفت.

برخی از ویژگی‌های تابلو برق کامپوزیت عبارت‌اند از:

  • این تابلو برق‌ها از ماندگاری و طول عمر بالایی برخوردار بوده و نیاز مداوم به تعمیر ندارند.
  • ابعاد مناسب و وزن سبک این تابلوها باعث شده تا در اماکن مختلف به راحتی قابل نصب و اجرا باشند.
  • ضخامت مناسب تابلو کامپوزیت برق آن را در برابر ضربه، ترک خوردگی و دیگر شرایط محیطی بسیار مقاوم ساخته است.
  • این تابلو برق‌ها با توجه به متریالی که دارند از امنیت بالایی برخوردار بوده و مانع از آتش سوزی و برق گرفتگی می‌شوند.
  • با توجه به قدرت رنگ پذیری بالای ورق‌های کامپوزیت می‌توان این تابلو برق‌ها را با بهره‌گیری از رنگ‌های مختلف الکترواستاتیک، پوشاند.

قیمت تابلو کامپوزیت برق

قیمت ورق کامپوزیتی که در ساخت تابلو به کار برده می‌شود، دقیقا به نوع و کیفیت ساخت آن بستگی دارد. قیمت ورق کامپوزیت برای تابلو بر اساس میزان ضخامت ورق، کیفیت ساخت، مواد اولیه به کار برده شده و ترکیب رنگی استفاده شده، تعیین می‌شود. البته با توجه به نوسانات بسیار شدید قیمت ورق‌‌های کامپوزیتی، نمی‌توان به‌صورت دقیق قیمت هر کدام از آن‌ها را اعلام کرد. جهت استعلام قیمت انواع ورق کامپوزیت برای تابلو بهتر است با کارشناسان و مشاوران ما در پرمیوم باند تماس حاصل فرمایید.

نحوه ساخت کامپوزیت تابلو

فرآیند تولید تابلوهای کامپوزیتی که آن‌ها را می‌توان در شکل‌ها و رنگ‌های مختلفی دید، شامل مراحل زیر است:

  • ابتدا مواد اولیه مورد استفاده منبسط می‌‌شوند تا به ‌شکل یک ورق نازک در بیاید.
  • در گام بعدی ورق‌های آلومینیومی را با آستر و لایه رنگ می‌پوشانند.
  • سپس نوبت به استفاده از دستگاه لمینیت می‌رسد و مواد و ورق‌های آلومینیومی وارد این دستگاه می‌شوند تا تحت حرارت و فشار برای اتصال به یکدیگر، آمادگی لازم را پیدا کنند.
  • در مرحله بعد، پانل‌های حاصل از مراحل فوق خنک شده و به اندازه و شکل دل‌خواه برش داده می‌شوند.
  • در پایان پانل‌ها یا تابلوها را به کمک یک لایه محافظ پوشش می‌دهند.

عوامل موثر بر قیمت تابلو کامپوزیت

با توجه به کاربردهای متنوع و کارآیی و راندمان قابل توجه محصولات کامپوزیتی، همواره موضوع هزینه آن‌ها نیز مورد توجه افراد، سازمان‌ها و مصرف‌کنندگان این محصولات قرار می‌گیرد. قیمت کامپوزیت تابلو تحت تاثیر برخی عوامل تعیین می‌شود. برخی از این عوامل را می‌توان به شرح ذیل نام برد:

مطالعه بیشتر:  ابعاد ورق کامپوزیت و ضخامت آن

نوع و کیفیت مواد

پانل‌های کامپوزیتی را می‌توان از انواع مواد مانند الیاف چوب، پلاستیک بازیافتی، آلومینیوم، شیشه یا الیاف طبیعی ساخت. کیفیت مواد می‌تواند بر استحکام، میزان سختی، ظاهر و دوام پانل‌ها تاثیر بگذارد. قیمت مواد با کیفیت بالاتر معمولا بیشتر از با کیفیت پایین‌تر است.

اندازه و ضخامت پانل‌ها

انواع کامپوزیت تابلو، بسته به کاربرد و طراحی، در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. پانل‌های بزرگ‌تر و ضخیم‌تر توانایی پوشش مساحت بیشتری را خواهند داشت و پایداری بیشتری ایجاد می‌کنند؛ اما وزن بیشتری نیز دارند و نیاز آن‌ها به مقدار مواد بیشتری خواهد بود. نصب و حمل‌ و‌ نقل پانل‌های کوچک‌تر و نازک‌تر آسان‌تر است؛ اما ممکن است آن‌قدر محکم یا سفت نباشند. اندازه و ضخامت پانل‌ها می‌تواند بر قیمت هر متر تابلو کامپوزیت اثرگذار باشد.

پیچیدگی طراحی

کامپوزیت تابلو متناسب با نظر و سبک مورد پسند مشتری می‌تواند اشکال، الگوها، بافت‌ها و رنگ‌های متفاوتی داشته باشد. برخی از طرح‌ها ممکن است نسبت به دیگر طرح‌ها و مدل‌ها به برش، قالب‌گیری، رنگ‌آمیزی یا کارهای تکمیلی بیشتری نیاز داشته باشند. طرح‌های پیچیده‌تر می‌توانند ارزش و زیبایی بیشتری به پانل‌ها بیفزایند؛ اما به همین ترتیب می‌توانند هزینه‌های نیروی کار و مواد مورد نیاز را نیز افزایش دهند و باعث افزایش قیمت ورق کامپوزیت تابلو شوند.

مکان و دسترسی پروژه

تولیداتی از جنس مواد کامپوزیتی را می‌توان در مکان‌های مختلف نصب کرد. دسترسی به برخی از این مکان‌ها ممکن است آسان‌تر یا سخت‌تر از دیگر مکان‌ها باشد. محل و دسترسی به پروژه می‌تواند بر هزینه‌های حمل‌ و ‌نقل، نصب و نگهداری پانل‌ها تاثیراتی بگذارد.

موارد فوق برخی از عوامل اصلی هستند که می‌توانند بر قیمت تابلوهای کامپوزیتی اثرگذار باشند، با‌این‌حال ممکن است عوامل دیگری نیز در تعیین قیمت نهایی ورق کامپوزیت برای تابلو نقش داشته باشند؛ مانند عرضه ‌و ‌تقاضا، رقابت در بازار، خدمات مشتری، گارانتی و… .

نکات مهم قبل از خرید تابلو کامپوزیت

پیش از اینکه هر یک از انواع تابلو کامپوزیتی را خریداری کنید؛ بهتر است به برخی موارد توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در بحث خرید تابلو کامپوزیتی بررسی مدت زمان و میزان معتبر بودن گارانتی آن است. دومین نکته بسیار مهم، تشخیص اصل یا فیک بودن ساختار تابلو است. در این بخش شما می‌توانید با توجه به برخی ویژگی‌های تابلو اعم از داشتن خاصیت ضد آب و ضد حریق، اصل یا فیک بودن تابلو را تشخیص دهید.

البته بهترین راهکار برای اطمینان از جهت اصل بودن تابلو کامپوزیت مراجعه به یکی از شرکت‌های معتبر عرضه کننده این متریال‌ها است. شرکت پرمیوم باند با بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین مواد اولیه، تابلوهایی با بیشترین استحکام را تولید و به بازار عرضه می‌کند. انواع تابلوی نما کامپوزیتی در این شرکت علاوه بر اینکه باکیفیت بالایی تولید می‌شوند؛ قابل سفارش در اندازه‌های مختلف بوده و با قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌گردند.

تابلو کامپوزیت

نکات مهم در انتخاب تابلو کامپوزیت

برای انتخاب یک تابلوی کامپوزیت باید به چندین عامل و ویژگی توجه کرد تا مطمئن شویم محصول انتخابی ما با شرایطی مطابقت دارد که در آن قرار می‌گیرد:

 ویژگی‌های مواد استفاده ‌شده

خواص مکانیکی مانند استحکام، سختی و دوام تخته کامپوزیت را باید ارزیابی کرد و در نهایت ماده‌ای انتخاب شود که در برابر شرایط متفاوت محیطی مقاوم باشد.

خواص حرارتی

نکته بعدی توجه به هدایت، انبساط و مقاومت حرارتی تابلوهای کامپوزیتی است که برای قرار گرفتن در معرض دماهای بالا یا نوسانات دما مناسب باشند.

مقاومت شیمیایی

مقاومت محصول مورد نظر در برابر مواد شیمیایی، حلال‌ها و محیط‌های خورنده را باید در نظر گرفت. این ویژگی برای کاربرد در صنایعی اهمیت دارد که تابلوها در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرند.

وزن

توجه به وزن مواد به‌کار رفته را نباید فراموش کرد. مخصوصا سبک بودن این مواد برای استفاده در تابلوهای کامپوزیتی بسیار مهم است.

هزینه

قیمت کامپوزیت تابلو بدون تردید در انتخاب گزینه‌ی مناسب تاثیرگذار خواهد بود؛ بنابراین بسیار مهم است که بها و هزینه آن‌ها با یکدیگر مقایسه و در نهایت متناسب با بودجه کلی، محصول مورد نظر انتخاب شود. درعین‌حال نباید فراموش کرد که مواد با کیفیت بالاتر هزینه بیشتری دارند و از دوام و عملکرد بهتری هم برخوردارند.

قابلیت‌ها و امکانات ساخت

سهولت ساخت و نصب تابلو کامپوزیت هم ویژگی مهمی است که امکاناتی مانند برش خوردن، شکل دادن، اتصال و… را در برمی‌گیرد.

تاثیر محیطی

اثرات زیست ‌محیطی این نوع تابلوها مثل قابلیت بازیافت و پایداری آن و به‌ طور کلی سازگار بودن با محیط زیست هم امتیازی است که می‌تواند مورد توجه مشتریان قرار بگیرد.

زیبایی ظاهری

تنوع تابلوها امکان توجه به ویژگی‌های ظاهری و زیبایی آن‌ها را فراهم می‌سازد؛ بنابراین می‌توان محصولی را تهیه کرد که رنگ، بافت و طراحی مورد علاقه شما را داشته باشد.

با در نظر گرفتن دقیق این عوامل، می‌توان گزینه‌ای مناسب را انتخاب کرد که نیازها و سلیقه شما را برآورده کند.

جمع بندی در مورد انواع طرح تابلو کامپوزیت

تنوع و گستردگی طرح تابلو کامپوزیت به همراه استقامت بالای آن باعث شده تا به عنوان بهترین گزینه جهت تابلو در سردر فروشگاه‌ها، پاساژ‌ها، مغازه‌ها، مطب‌ها، بوتیک‌ها و دیگر کسب و کارها شناخته شود. برای خرید تابلو کامپوزیت باکیفیت بالا و قیمت ارزان می‌توانید آن را از مراکز فروش مطمئن و معتبر سفارش دهید.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده‌ی تمام نظرات

مقالات برتر

آخرین مقالات