کامپوزیت نمای داخلی

طراحی زیبا و مناسب برای فضای داخلی منزل یا محیط کار برای بهبود بهره‌وری بسیار مؤثر است. معماری داخلی و نحوه‌ی چیدمان از لحاظ جنس و رنگ، پوشش سطوح از کف تا سقف، دیوارها، نور پردازی و… بسیار در ایجاد حس آرامش و افزایش راندمان و اثر بخشی حائز اهمیت است.

آلمانی‌ها که مخترع و مبدع کامپوزیت نمای داخلی ساختمان بوده و در کشور خود از آن استفاده می‌کردند، به علت کیفیت بالا و کارایی منحصر به فرد این محصول، صادرات این محصول شروع شد و طولی نکشید که این محصول جهانی شد.

نمای کامپوزیت به دلیل تطبیق پذیری، دوام و جذابیت زیبایی، انتخابی محبوب برای طراحی ساختمان‌های مدرن هستند. کامپوزیت نمای داخلی ساختمان ظاهری براق و معاصر را ارائه می‌دهند و می‌توانند به طرح‌های مختلفی شکل داده شوند و متناسب با سبک معماری خاص یک ساختمان باشند.

کامپوزیت نمای داخلی

استفاده از کامپوزیت نمای داخلی با طرح‌های بسیار متنوع مدرن و کلاسیک، فضای شیک و خاص برای محیط ایجاد خواهد کرد. وزن سبک، حمل و نقل آسان، نصب سریع و آسان، شستشویی آسان، انعطاف پذیری و شکل پذیری بالا باعث محبوبیت کامپوزیت نمای داخلی در چیدمان منازل و سایر فضاها و… شده است.

انتخابی منحصر به فرد و عالی

امروزه کامپوزیت نمای داخلی ساختمان جایگزین خوبی برای سنگ، چوب، رنگ، آجر، کاغذ دیواری، گچ و دیگر متریال‌های دکوراسیون شده است. ورق‌های کامپوزیت که رنگ پلی استر دارد برای دیوار پوش، کابینت، کمد، سقف کاذب استفاده می‌شوند.

کامپوزیت نمای داخلی 2

مهم‌ترین ویژگی ورق‌های کامپوزیت نمای داخلی ضد آب بودن آن است اما از دیگر قابلیت‌های کامپوزیت نمای داخلی که آن را منحصر به فرد کرده است عبارت‌اند از:

به طور کلی کامپوزیت نمای داخلی ساختمان به دو نوع معمولی و ضد حریق تقسیم می‌شود. جنس مصالح ساختمانی از آلومینیوم است و با ترکیب مصالح دیگر در دکوراسیون مثل چوب، فلز، اجر، بتن، سنگ و ترموود به سلیقه‌ی شما می‌تواند محیطی زیبا ایجاد کند.

معمولاً ضخامت کامپوزیت نمای داخلی چهار دهم میلی متر است و از چندین لایه تشکیل می‌شود:

  1. پوشش محافظ ضد خش: لایه‌ی روی کامپوزیت نمای ساختمان که هنگام خرید توسط این لایه پوشیده شده است. این لایه توسط چسب عایق مخصوص به لایه‌ی رنگ چسبیده شده است.
  2. لایه رنگ: زیر لایه‌ی محافظ ضد خش و چسب لایه‌ی رنگ مخصوص نانو قرار دارد.
  3. ورق آلومینیوم: یک لایه از ورق آلومینیوم در وسط قرار دارد، که با چسب به لایه پلی اتیلن چسبیده است.
  4. لایه پلی اتیلن: این لایه که بین دو ورق آلومینیوم است و با چسب به این دو چسبیده شده است.
  5. لایه رنگ پلی استر: لایه‌ی زیرین و آخرین لایه کامپوزیت نمای داخلی رنگ پلی استر مقاوم است.

خرید کامپوزیت نمای داخلی

اما برای چه مکان‌هایی می‌توان اقدام به خرید کامپوزیت نمای داخلی کرد؟ با توجه به ویژگی‌های کامپوزیت نمای داخلی قابلیت استفاده در نمای داخل هر مکان را دارد. برای مواردی مثل: ساختمان‌های اداری، دکوراسیون و پارتیشن بندی‌های داخلی، هتل، بیمارستان، منازل، نمای ماشین آلات صنعتی، تابلوهای تبلیغاتی، دیوارها و تونل و ترمینال‌های مسافر بری، سقف کاذب و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.

کامپوزیت نمای داخلی 3

کامپوزیت‌ها تنوع بسیار زیادی دارند مهم‌ترین این طرح‌ها عبارت‌اند از:

اما هنگام خرید کامپوزیت نمای داخلی به رنگ و طرح و ابعاد آن توجه کنید این موارد در قیمت نهایی آن بسیار مؤثر است. البته کامپوزیت نمای داخلی ساختمان بر اساس متر مربع قیمت گذاری خواهد شد و نصب آن هم بر همین اساس است. نحوه‌ی نصب، کیفیت، ضخامت و برند هم در قیمت آن مؤثر است.