Search
Close this search box.

بهترین ورق برای تابلو نمای کامپوزیت مغازه

تابلو نمای کامپوزیت مغازه

فهرست

طراحی و اجرای تابلو نمای کامپوزیت مغازه با توجه به کاربری واحد تجاری و دکوراسیون داخلی آن انجام می‌شود. رنگ‌بندی کامپوزیت تابلو مغازه، در طراحی نمای آن تاثیر زیادی دارد؛ زیرا با افزایش تنوع رنگی در نمای تابلو، جلوه و زیبایی آن بیشتر به چشم می‌آید.

بهترین نوع تابلو کامپوزیت مغازه، نانو پوشش‌های خود تمیز شونده است چرا که با وجود آلودگی هوا، قابلیت جذب گرد و غبار و خاک را نداشته و نیازی به شستشو ندارد. در ادامه بیشتر با مزایا و کاربردهای تابلو مغازه کامپوزیت آشنا می‌شویم.

تابلو نمای کامپوزیت مغازه چیست؟

طراحی و اجرای تابلو کامپوزیت مغازه یک جایگزین عالی برای ورق‌های پی وی سی محسوب می‌شود. این تابلوهای تبلیغاتی می‌توانند به خوبی برند خاصی را معرفی و نمایی زیبا و چشم نواز را ایجاد کنند.

مقاومت بالا در برابر آلاینده‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تابلو کامپوزیت است؛ به همین دلیل این تابلوها برای سالیان طولانی قابل استفاده هستند. آن‌ها می‌توانند زیبایی ظاهری خود را مثل روز اول نصب، حفظ کنند. در ساخت تابلو مغازه کامپوزیت، اجزای مختلفی مثل مصالح زیرسازی شامل آهن‌آلات و اتصالات، ورق یا پوشش کامپوزیت، لایه محافظ و مصالح آب‌بندی استفاده شده‌اند.

تابلو نمای کامپوزیت مغازه

 انواع تابلو کامپوزیت مغازه

قبل از سفارش تابلو نمای کامپوزیت مغازه باید انواع آن را بشناسیم تا بتوانیم متناسب با نیاز خود، نوع مناسبی از این متریال را از لحاظ نوع ورق، فرم، رنگ و نوع کاربری انتخاب کنیم.

  • تابلو کامپوزیت طرح سنگ
  • تابلو کامپوزیت طرح چوب
  • تابلو کامپوزیت طرح آجر
  • تابلو کامپوزیت رنگی
  • تابلو کامپوزیت سبک آینه‌ای
  • تابلو کامپوزیت طلایی

 جنس کامپوزیت تابلو مغازه چیست؟

استفاده از پلیمر برای ساخت محصولات به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده استحکام محصول مورد نظر باشد؛ بنابراین برای تقویت این پلیمر باید از الیاف و لایه‌های پیوسته و ناپیوسته مختلفی استفاده شود. به همین منظور در طراحی و تولید کامپوزیت تابلو مغازه که جنبه تزئینی دارد؛ می‌توانند با استفاده از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن به صورت لایه‌ای  مقاومت آن را افزایش دهند.

مطالعه بیشتر:  تست کیفیت ورق کامپوزیت توسط واحد کنترل کیفیت

ساختار کامپوزیت‌های مدرن شامل لایه‌های متعدد و مختلفی هستند؛ در حالی که در ساخت کامپوزیت ساده و کلاسیک، سه لایه وجود دارد. در ورق کامپوزیت ساده در پشت و روی یک ورق پلی اتیلن، دو ورق آلومینیوم پرس می‌شوند که در نهایت تابلو نمای کامپوزیت مغازه را تشکیل می‌دهد.

مزایای تابلو نمای کامپوزیت مغازه

استفاده از کامپوزیت برای ساخت تابلو نمای مغازه می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد؛ در ادامه به چند مورد مهم اشاره می‌کنیم.

  • نصب و اجرای راحت تابلو کامپوزیت مغازه
  • مقرون به صرفه بودن تابلوسازی با کامپوزیت
  • مناسب بودن کامپوزیت جهت زیرسازی حروف برجسته مانند چلنیوم
  • قابلیت ضد زنگ و ضد اکسیداسیون تابلو کامپوزیت که باعث مقاومت آن در برابر عوامل جوی می‌شود.
  • تنوع بالا از لحاظ طراحی و قیمت مناسب تابلو کامپوزیت مغازه
  • تابلو کامپوزیت نما ضدحریق و عایق حرارت است.
  • ورق‌های کامپوزیت نگهداری آسان و طول عمر بالایی دارند.
  • کامپوزیت، متریالی با قابلیت بازیافت است.
  • کامپوزیت تابلو مغازه، سطح صاف و مسطحی دارد؛ بنابراین قابلیت اجرای هر نوع چاپ دیجیتال، هر گونه استیکر و رنگ آمیزی روی این تابلو امکان پذیر است.
  • کامپوزیت نمای مغازه قابل شستشو بوده و به راحتی تمیز می‌شود.
  • تابلو نمای کامپوزیت مغازه بسیار سبک است.
  • تابلو مغازه کامپوزیت دارای چند لایه است؛ بنابراین در برابر ضربه مقاومت زیادی دارد.
  • تولید کامپوزیت بالا بوده و همه‌جا در دسترس است.
  • کامپوزیت نما انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

تابلو نمای کامپوزیت مغازه

عوامل مؤثر بر قیمت تابلو کامپوزیت مغازه

کامپوزیت یکی از زیباترین و اقتصادی‌ترین متریال برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی مغازه‌ها است. قیمت تابلو کامپوزیت مغازه با این محصول، به فاکتورهای مختلفی مثل مواد به‌کاررفته در تابلو، نوع طرح، جنس ورق کامپوزیت، استفاده از پانچ و برش رینگی، قطر ورق‌های کامپوزیت، میزان ورق مصرفی، ابعاد تابلو کامپوزیت، رنگ استفاده شده در تابلو و نوع اجرا بستگی دارد.

همچنین نوع حروف برجسته نیز روی هزینه ساخت این تابلو نماها تأثیر خواهند داشت؛ زیرا هر یک از حروف استیل، پلاستیکی، ‌وکیوم، چلنیوم و ‌فلزی قیمت متفاوتی دارند. ابعاد هر ورق کامپوزیت ۱۲۵*۳۲۰ سانتی‌متر بوده و مساحت ۴ مترمربع دارد؛ بنابراین برای جلوگیری از نامنظمی و شلختگی در اجرای کامپوزیت باید نصاب بتواند کامپوزیت نما را با قطعات مساوی ورق بپوشاند.

مطالعه بیشتر:  انواع متریال کامپوزیت (بررسی متریال های کامپوزیت)

روش اجرا تابلو نمای کامپوزیت مغازه

از لحاظ اجرا، تابلو مغازه کامپوزیت از دسته نماهای خشک محسوب می‌شود؛ زیرا برای نصب آن نیازی به ملات نیست. برای نصب کامپوزیت باید ابتدا زیرسازی از جنس آهنی صورت گیرد که در کامپوزیت تابلو مغازه به دلیل کم بودن مساحت معمولا برای زیر سازی از پروفیل قوطی ۴ استفاده می شود.

برای ورق روی زیر سازی دو روش نصب وجود دارد؛ روش اول به کارگیری پروفیل‌های آلومینیومی H و L شکل است و روش دوم نصب حرفه‌ای به نام فیکس می‌باشد. در روش اول پروفیل‌ها در بین دو ورق قرار گرفته و به صورت کشویی ورق‌ها داخل آن‌ها می‌روند که روشی اقتصادی و آسان است؛ ولی پروفیل‌های H  و L  از روی کار قابل مشاهده هستند. در روش فیکس تابلو مغازه کامپوزیت، محل اتصال ورق‌های کامپوزیت به یکدیگر کاملا پنهان می‌شود؛ برای این کار نصاب لبه‌هایی از ورق کامپوزیت را به داخل تابلو بر‌می‌گرداند. در این روش نصب تابلو نمای کامپوزیت مغازه، برش و ایجاد لبه دشوار است؛ ولی در نهایت سطح کار بسیار یکدست و تمیزی ایجاد می‌شود.

جمع‌بندی در مورد تابلو نمای کامپوزیت مغازه

استفاده از تابلو نمای کامپوزیت مغازه امروزه بسیار گسترش یافته است؛ زیرا این متریال می‌تواند زیبایی و جذابیت بیشتری به ظاهر مغازه ببخشد و مغازه را مکانی شیک و تمیز نشان دهد. همچنین این نوع تابلو کامپوزیت مغازه قابلیت تبلیغات برند را دارد و از این طریق برند خاصی به مشتریان معرفی می‌شود. در این مطلب مجموعه اصلی پرمیوم باند به‌صورت مفید و مختصر در مورد قیمت تابلو کامپوزیت مغازه و مزایای استفاده از آن مطالبی بیان کرد.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده‌ی تمام نظرات

مقالات برتر

آخرین مقالات