ورق کامپوزیت براق

ورق کامپوزیت براق چیست و برای چه مصارفی کارایی دارد؟ ورق آلومینیوم کامپوزیت براق به دسته‌ای از کامپوزیت‌های آلومینیومی که با ترکیبی از پلی اتیلن ساخته می‌شوند. امروزه ورق‌های کامپوزیت در صنعت نمای ساختمان‌ها کارایی دارند و استفاده می‌شوند. مزیت‌هایی بسیاری که این ورق‌ها از آن برخوردار هستند، آن را به جایگزین مناسبی برای نماهای سنتی همچون سنگ، شیشه، چوب و آجر تبدیل کرده است.

ورق آلومینیوم کامپوزیت براق متشکل از دو لایه ترکیبی آلومینیوم و پلی اتیلن و یا مواد معدنی است. با توجه به نوع موادی که در ساخت این ورق کامپوزیت براق استفاده ‌می‌شود، خصوصیات آن‌ها نیز تغییر ‌می‌کند. مواد پلی اتیلن و یا مواد معدنی در هسته این ورق‌ها قرار می‌گیرند و لایه‌های آلومینیومی ‌در دو طرف آن هستند. علاوه بر لایه‌های اصلی ورق، ممکن است از لایه‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت ورق استفاده گردد.

ورق کامپوزیت براق

ورق آلومینیوم کامپوزیت براق متشکل از دو لایه ترکیبی آلومینیوم و پلی اتیلن و یا مواد معدنی است. با توجه به نوع موادی که در ساخت این ورق کامپوزیت براق استفاده می شود، خصوصیات آن ها نیز تغییر می کند. مواد پلی اتیلن و یا مواد معدنی در هسته این ورق ها قرار می گیرند و لایه های آلومینیومی در دو طرف آن هستند. علاوه بر لایه های اصلی ورق، ممکن است از لایه های دیگری نیز برای افزایش کیفیت ورق استفاده گردد.

سبکی، سرعت بالای نصب، شکل پذیری آسان، تنوع بالا در طرح و رنگ و … از ویژگی های بارز ورق آلومینیوم کامپوزیت براق می باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با جزئیات بیشتری از این ورق های پرطرفدار آشنا شویم.

ورق آلومینیوم کامپوزیت براق چیست؟

ورق کامپوزیت براق برای اولین بار توسط کشور آلمان تولید و عرضه گردید؛ ویژگی ورق کامپوزیت براق این است که در طراحی و اجرا هیچ گونه محدودیتی ندارد و از انعطاف پذیری و شکل پذیری بالایی برخوردار هستند. با شروع شدن عصر جدید و بلندتر شدن ساختمان‌ها، استفاده از ورق کامپوزیت براق به دلیل سبکی و ویژگی‌های خاصی که دارند، از متریال اصلی نمای ساختمان‌های بلند مرتبه به شمار می‌روند.

از متریال پرطرفدار در طی سالیان گذشته، می‌توان به ورق‌های کامپوزیت اشاره کرد. این ورق‌ها متشکل از لایه‌های مختلفی هستند که هر یک از لایه‌ها با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نقش جداگانه‌ای دارند.

کاربردهای ورق آلومینیوم کامپوزیت براق

از ورق‌های آلومینیوم کامپوزیت براق برای ساخت تابلوهای کامپوزیت براق، روکش دیوارها، لبه‌های سقفی، ساخت تابلوهای تبلیغاتی و … استفاده می‌شود. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی ساخته شده از ورق‌های کامپوزیت براق در حوزه بازاریابی همچون ساخت بیلبوردها بسیار متداول است.

مزیت های ورق کامپوزیت براق

ورق کامپوزیت براق دارای ویژگی های مختلف و مزیت های بسیاری می باشد که در ادامه پیرامون برخی از مهم ترین آن ها توضیحات مختصری را آورده ایم:

بسیار سبک و کم وزن هستند.

ورق های کامپوزیت براق دارای وزن بسیار کمی می باشند؛ به طوری که وزن آن ها در هر متر مربع حدوده ۶ الی ۸ کیلوگرم است. این وزن نسبت به دیگر متریالی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد، همچون سنگ، شیشه، آجر و … وزن سبک تری دارند.

از انعطاف پذیری و شکل پذیری بالا برخوردار هستند.

یکی از ویژگی های بسیار عالی ورق های کامپوزیت، برخورداری آن ها از انعطاف پذیری و شکل پذیری بسیار زیاد می باشد.

در واقع با استفاده از این ورق ها، محدودیتی در طراحی و اجرای یک نما وجود ندارد و طراحان قادر هستند با استقاده از آن ها طرح های پیچیده و خاص را نیز طراحی کنند، بدون اینکه از امکان اجرای آن ها نگران باشند.

ورق کامپوزیت براق 2

در طرح و رنگ بندی متنوعی تولید می شوند.

ورق های کامپوزیت آلومینیوم براق در طرح و رنگ های متنوعی تولید می شوند. در واقعا این ورق ها از نظر طیف رنگی، هیچ گونه محدودیتی ندارند و در رنگ های بسیار متنوعی تولید می شوند.

از قابلیت تعویض پنل ها برخوردار هستند.

هر کدام از پنل های کامپوزیت به صورت جداگانه ای نصب می شوند؛ در صورتی که در نمای ساختمانی مشکلی ایجاد شود، هر یک از پنل ها به صورت جداگانه قابل تعویض و یا تعمیر هستند.

امکان آب بندی کردن نما با ورق کامپوزیت براق وجود دارد.

از ویژگی های ورق کامپوزیت براق این است که با استفاده از آن ها امکان آب بندی کردن نمای ساختمان وجود دارد. در این صورت آب باران و یا برف، از طریق شیارهای ایجاد شده هدایت می شوند و آب به نمای ساختمان نفوذ پیدا نمی کند.

مقاومت در مقابل فرسایش، از ویژگی های بارز ورق کامپوزیت آلومینیوم براق است.

ورق های کامپوزیت به دلیل جنس و ویژگی هایی که دارند، در برابر فرسایش مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. آلومینیوم یکی از مواردی است که در برابر فرسایش مقاومت و دوام بالایی دارد.

این ورق ها عایق صوت و آکوستیک هستند.

ورق های کامپوزیت به صورت تقریبا باکس نصب می شوند؛ این روش نصب شرایطی را فراهم می کند که فضای خالی میان بتن ورق های کامپوزیت و دیواره نمای ساختمان ایجاد شود.

ایجاد همین فضای خالی منجر به خاصیت آکوستیک و عایق صوتی برای ساختمان می شود. این ویژگی ضمن اینکه عایق صوتی را برای ساختمان در پی دارد، منجر به صرفه جویی در انرژی نیز می شود.

سرعت اجرای کار با ورق های کامپوزیت بسیار بالا است.

اگر برای اجرای نمای ساختمان، از ورق های کامپوزیت براق استفاده شود، به دلیل اینکه فرآیند اجرا به صورت خشک صورت می گیرد، سرعت اجرای کار بالا می رود. این موضوع اجرای سریع تر پروژه های ساختمانی را در پی دارد.

استحکام و دوام ورق کامپوزیت براق

یکی از مزیت‌های اصلی ورق کامپوزیت براق، استحکام و دوام آن است. آلومینیوم فلزی قوی و سبک است که در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. ورق کامپوزیت براق باعث می‌شود که برای مصالح ساختمانی که نیاز به مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت و مقاومت در برابر سایش و پارگی در طول زمان دارند، گزینه‌ ایده آلی باشد. مواد کامپوزیت همچنین دارای یک روکش براق است که جذابیت زیبایی شناختی آن را افزایش می‌دهد و آن را به انتخابی محبوب برای معماران و طراحان تبدیل می‌کند.

تطبیق پذیری ورق کامپوزیت براق

یکی دیگر از مزایای ورق کامپوزیت براق، تطبیق پذیری آن است.  می‌توان در طیف گسترده‌ای از پروژه‌های ساختمانی، از جمله ساختمان‌های مسکونی و تجاری، و همچنین در طراحی معماری و محوطه سازی استفاده کرد. می‌توان از آن برای دیوارها، سقف‌ها، نماها و سایر ویژگی‌های معماری استفاده کرد. پرداخت براق ‌این ماده همچنین آن را به یک انتخاب محبوب برای استفاده در طراحی بیرونی تبدیل می‌کند، زیرا می‌تواند به بازتاب نور و افزودن حس روشنایی و به وسعت ساختمان یا منظره کمک کند.

بهره وری انرژی ورق کامپوزیت براق

ورق کامپوزیت براق نیز به دلیل بهره وری انرژی شناخته شده است. این ماده قادر است مقدار قابل توجهی از نور خورشید را منعکس کند و میزان گرمای جذب شده توسط ساختمان را کاهش دهد. ورق کامپوزیت براق می‌تواند به کاهش میزان انرژی مورد نیاز برای خنک کردن ساختمان کمک کند و هزینه‌ها و اثرات زیست محیطی را کاهش دهد. علاوه بر این، سری براق آلومینیوم کامپوزیت نیز یک مصالح ساختمانی پایدار است زیرا از آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است.

تعمیر و نگهداری ورق کامپوزیت براق

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری نمای کامپوزیت می‌شود، ورق کامپوزیت براق نسبتاً کمتر نیاز به تعمیر و نگهداری هستند. این ماده در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است، به این معنی که به نگهداری کمی ‌نیاز دارد. همچنین با یک شوینده ملایم و آب به راحتی تمیز می‌شود. روکش براق این ماده همچنین به محافظت از آن در برابر خراش و آسیب‌های دیگر کمک می‌کند و آن را به یک مصالح ساختمانی بادوام و بادوام تبدیل می‌کند.

دیگر ویژگی ها و مزیت های ورق کامپوزیت براق شامل موارد زیر است :

بیشتر بخوانید: انواع نمای ساختمان؛ بهترین مصالح نمای ساختمان کدام است؟

نتیجه گیری

ورق کامپوزیت براق مصالح ساختمانی بسیار بادوام، همه کاره، کم مصرف است. ورق کامپوزیت براق طیف وسیعی از مزیت را به پروژه شما می‌دهد و باعث خاص بودن ساختمان می‌شود. در میان طراحان و معماران، ورق کامپوزیت براق محبوبیت بالایی دارد از جمله: استحکام بالا، دوام و گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای می‌باشد. این نوع ورق کامپوزیت بسیار توصیه می‌شود. ورق کامپوزیت براق برای پروژه‌های ساخت و ساز جدید و یا بازسازی ساختمان‌های قدیمی مورد استفاده است. به طور کلی ورق کامپوزیت براق به دلیل مزیت‌های زیادی که دارد بسیار کاربردی است.

تماس با پرمیوم باند

شما می‌توانید برای خرید انواع ورق کامپوزیت براق با کارشناسان پرمیوم باند در ارتباط باشید