Search
Close this search box.

انواع کامپوزیت بین کابینتی (کیفیت و طرح‌ها و رنگ‌ها)

کامپوزیت بین کابینت

فهرست

با پیشرفت علم و فناوری در حوزه‌های مختلف به خصوص در صنعت دکوراسیون منازل، نصب کابینت‌ها در آشپزخانه‌ با استفاده از یک نوع ماده به نام کامپوزیت بین کابینتی انجام می‌شود. این مواد همزمان دارای نقشی کاربردی و زیبایی‌بخش اند.

این دسته از متریال‌های تزیینی مخصوص دکوراسیون منزل با عنوان کاشی تزیینی هم شناخته می‌شوند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت گسترده تایل کامپوزیت بین کابینتی، برخورداری از طیف متنوعی از انواع طرح‌ها و رنگ‌ها است. اگر شما هم قصد دارید با استفاده از این ورق‌های کامپوزیتی روحی تازه به آشپزخانه خود ببخشید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

کامپوزیت بین کابینت چیست و از چه موادی ساخته شده است؟

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که متریال بین کابینتی کامپوزیت چیست و از چه موادی تشکیل شده است. در حقیقت این متریال از مواد پلاستیکی و همچنین روکش آلومینیومی سبک و مقاوم ساخته می‌شود. با توجه به نوع مواد به کار رفته در کامپوزیت‌ها، میزان استحکام و مقاومت آن‌ها در برابر عوامل مخربی همچون ضربه، رطوبت و فشار بسیار مناسب و مطلوب است.  جالب است بدانید استفاده از کامپوزیت بین کابینت تنها به طراحی دکوراسیون آشپزخانه محدود نمی‌شود، بلکه در سایر بخش‌های خانه و حتی طراحی خارجی سازه‌ها نیز کاربرد دارد.

مزایا و ویژگی‌های تایل کامپوزیت بین کابینتی

وقتی صحبت از کامپوزیت‌های بین کابینت می‌شود، قطعا اولین چیزی که به ذهن علاقه‌مندان به این متریال‌ها خطور می‌کند، مزایا و ویژگی‌های ساختاری آن‌ها است. ورق‌های کامپوزیت آلومینیومی که در فضاهای بین کابینتی مورد استفاده قرار می‌گیرند، علاوه بر داشتن وزنی بسیار سبک، مقرون ‌به ‌صرفه‌ نیز هستند. مهم‌تر از همه، این دسته از کامپوزیت‌ها به دلیل تنوع بالا در طرح و ترکیبات رنگی، می‌توانند طیف گسترده‌ای از سلایق را راضی نمایند.

بدون شک یکی از مشخصه‌های اصلی کامپوزیت بین کابینتی، ضد حریق بودن آن است. به خصوص اگر این تایل در فضای بین کابینتی نصب شده که اجاق گاز در اطراف آن است، باید بیشترین مقاومت را در برابر گرما و حرارت داشته باشد. در ادامه سایر مزیت‌های این کامپوزیت‌های متنوع و زیبا را معرفی می‌کنیم.

مطالعه بیشتر:  نمای کامپوزیت مغازه (قیمت و نمونه های جذاب)

چسبندگی فوق‌العاده قوی

ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که تایل کامپوزیت بین کابینتی با استفاده از چه لوازمی روی سطوح بین فضای کابینت‌ها نصب می‌شود؟ این نوع از تایل‌ها از یک لایه چسب و محافظ بسیار قوی تشکیل شده‌اند. طریقه نصب کامپوزیت‌های آلومینیومی بسیار ساده بوده و تنها با کنده شدن لایه اولیه می‌توان آن‌ها را روی سطح مورد نظر چسباند.

افزایش زیبایی و جذابیت ظاهر آشپزخانه

با توجه به مدرنیزه شدن بسیاری از لوازم دکوراسیون منزل، استفاده از متریال‌هایی با طرح سنتی در خانه‌های مدرن کنونی چندان شایع و متداول نیست. امروزه کامپوزیت‌های بین کابینت جایگزین بسیاری از طرح‌های قدیمی و سنتی شده‌اند. همان طور که در مطالب بالا گفتیم، این کامپوزیت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی همچون رنگ مس طلایی، مشکی طلایی، طوسی طلایی، تک رنگ و… عرضه می‌شوند.

اگر می‌خواهید با استفاده از این تایل‌های کامپوزیت ظاهر آشپزخانه خود را متحول کنید؛ پیشنهاد ما انتخاب بر بر اساس ترکیب رنگ کمد و کابینت آشپزخانه است. برای نمونه اگر رنگ کابینت آشپزخانه شما مشکی است؛ بهتر است کامپوزیت بین کابینت با رنگ ترکیبی طوسی و مشکی یا طلایی و مشکی را نصب کنید.

کامپوزیت بین کابینت

قابلیت شستشو

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ی تایل کامپوزیت، قابلیت شستشوی آن است. این کامپوزیت بنا بر ساختار خاص خود و داشتن خاصیت عایق رطوبتی می‌تواند بدون از دست دادن کیفیت و فرم اولیه خود مورد شستشو قرار گیرد.

افزایش بهداشت و تمیزی محیط آشپزخانه

از جمله موارد دیگری که برای بانوان ایرانی در دکوراسیون منزل به خصوص بخش آشپزخانه مطرح است، رعایت اصول بهداشتی است. کامپوزیت‌های بین کابینتی نیز به علت داشتن متریال خاص با نصب در این بخش می‌توانند سطح بهداشت را به میزان زیادی افزایش دهند. به بیانی ساده‌تر، نصب تایل کامپوزیت مخصوص بین کابینتی بهترین گزینه موجود برای بهبود ظاهر و تمیزی آشپزخانه است.

مطالعه بیشتر:  انواع طرح تابلو کامپوزیت همراه با عکس

انواع کامپوزیت بین کابینت

انواع کامپوزیت‌های بین کابینتی از نظر متریال در دسته‌بندی‌های مختلف شیشه‌ای، چوبی، آلومینیومی و استیل تولید می‌شوند. اما از نظر ابعاد و اندازه، رنگ و طرح کامپوزیت‌های بین کابینتی بیشترین میزان تنوع را دارند. برخی از شرکت‌های تامین کننده معتبر همچون پرمیوم باند انواع کامپوزیت بین کابینت را در ابعاد ۳۰ در ۳۰ و ضخامتی بالغ بر ۴ میلی‌متر به بازار عرضه می‌کنند. انواع کامپوزیت مخصوص بین کابینتی عبارت‌اند از:

  • تایل آلومینیومی
  • تایل شیشه‌ای
  • تایل چوبی
  • تایل استیل
  • تایل ماربل
  • تایل آینه

هر یک از این انواع کامپوزیت‌های بین کابینتی، بنا بر متریالی که دارند؛ از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. اما تمامی این مدل‌ها، ویژگی‌های مشترکی همچون ضد حرارت و رطوبت، مقاومت و ماندگاری بالا و قیمت بسیار مناسبی دارند.

کامپوزیت بین کابینت

قیمت انواع کامپوزیت بین کابینت

در بین انواع کامپوزیت‌های بین کابینتی، تایل نوع استیل به علت داشتن ظاهری شفاف‌تر بیشتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. قیمت این نوع کامپوزیت در مقایسه با کیفیت بسیار مطلوب آن، مناسب و به‌صرفه‌ است. اما در حالت کلی عواملی همچون ابعاد، طرح و ترکیب رنگ، نوع کامپوزیت و ضخامت، در قیمت نهایی تایل‌ها و دیوارپوش‌های بین کابینتی تاثیر مستقیمی دارند. متاسفانه به علت نوسانات قیمتی شدید حاکم بر بازار فعلی، نمی‌توان قیمت دقیق این کامپوزیت‌ها را بیان کرد. جهت استعلام آخرین قیمت انواع تایل کامپوزیت بین کابینتی کافی است تا با کارشناسان و مشاورین ما در مجموعه پرمیوم باند تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی در مورد کامپوزیت بین کابینت

کامپوزیت بین کابینتی، متریالی که با ورود خود به صنعت ساخت و ساز، دنیای دکوراسیون را متحول ساخت! این نوع دیوارپوش‌ها در قسمت‌های مختلف منازل به خصوص آشپزخانه کاربرد گسترده‌ای دارند. به گونه‌ای که امروزه به یکی از اجزای  در طراحی جدایی‌ناپذیر و نصب کابینت‌های لوکس و مدرن در آشپزخانه‌ها تبدیل شده‌اند. اگر قصد خرید این دیوارپوش‌های بین کابینتی را دارید، حتما به یک شرکت تامین کننده معتبر همچون پرمیوم باند مراجعه کنید.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
مشاهده‌ی تمام نظرات

مقالات برتر

آخرین مقالات