Search
Close this search box.

تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

فهرست

تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت کدام شرکت ها می باشند؟ آیا می دانید کدام طرح ها و رنگ ها از ورق های کامپوزیت توسط تولید کنندگان خارجی تولید و ساخته می شوند؟ در حال حاضر بسیاری از ورق کامپوزیت های موجود در بازار توسط برندهای خارجی تولید شده اند و از طریق واردات به بازار ایران راه پیدا کرده اند.

ورق های کامپوزیت آلومینیوم دسته ای از محصولات ترکیبی هستند که متشکل از لایه های نازک آلومینیومی و مواد پلی اتیلنی می باشند. ساختار ورق های کامپوزیت به گونه ای است که مواد پلی اتیلنی به عنوان هسته میانی در میان دو لایه آلومینیومی قرار گرفته است.

ورق های کامپوزیت برای اولین بار در کشور آلمان ابداع و تولید شدند و کم کم به دیگر کشورهای جهان صادر شدند. اما در حال حاضر بسیاری از کشورهای جهان ورق های کامپوزیت را تولید می کنند و به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند. در ادامه قصد داریم به برترین تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت اشاره کنیم.

ورق های کامپوزیت دارای چه ویژگی هایی هستند؟

ورق های کامپوزیت متشکل از دو لایه آلومینیومی و یک هسته هستند؛ این ترکیب از ورق های کامپوزیت ویژگی هایی از جمله وزن سبک، دوام و ماندگاری بالا، انعطاف پذیری، عایق در برابر گرما و صدا و … را به آن ها می دهد. ضمن اینکه ورق های کامپوزیت در برابر آتش نیز مقاومت زیادی دارند.

تولیدکنندگان ورق کامپوزیت

دو لایه آلومینیومی و یک هسته از پلی اتیلن، تمامی ساختار ورق های آلومینیومی نیست؛ بلکه مواد دیگری شامل فیلم محافظ، پوشش رنگ روی ورق کامپوزیت و … نیز در ساختار این مصالح به کار می رود که دوام و ماندگاری آن ها را بیشتر می کند.

تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

در هنگام اجرای یک ساختمان، می توان از متریال مختلفی برای اجرای نمای داخلی و خارجی آن بهره برد. در واقع برای اجرای نمای داخلی و خارجی گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد؛ امروزه به دلیل ویژگی های بسیار متنوع ورق های کامپوزیت، این مصالح توانسته جایگزین مناسبی برای دیگر مصالح سنتی و قدیمی همچون چوب، سنگ، آجر، فلزات، سرامیک و … باشد و کامپوزیت نمای داخلی ویا خارجی گزینه‌ای هستند.

به طوری که ورق های کامپوزیت آلومینیومی امروزه از عناصر ساختمانی پرمصرف هستند که علاوه بر صنعت ساختمان، از آن ها در دیگر صنایع نیز استفاده می کنند. تولید کنندگان داخلی و خارجی ورق های کامپوزیت به عنوان پایدارترین شرکت ها در سراسر جهان در حال فعالیت هستند و برندهای مختلفی بر روی تولید ورق های آلومینیومی سرمایه گذاری کرده اند.

اولین ورق های کامپوزیتی در سال ۱۹۶۰ تولید شده اند که با وجود استقبال کم در ابتدای تولید، اما فعالیت شرکت تا سال ۱۹۹۱ ادامه پیدا کرده است. به تدریج با افزایش شناخت افراد نسبت به این نوع از مصالح و ورق های کامپوزیت، تولید کنندگان و شرکت های بیشتری خط تولید ورق های کامپوزیت آلومینیومی در جهان را راه اندازی کرده اند. در حال حاضر بر اساس آماری که در اختیار داریم بیش از ۲۰۰ شرکت با چهار هزار شعبه در سراسر جهان در زمینه تولید ورق های کامپوزیتی فعال هستند.

مطالعه بیشتر:  سنگ کامپوزیت چه کاربرد و مزایایی دارد؟

معرفی تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

ورق های کامپوزیت در نمونه های متنوع و طرح های بسیار جذابی برای اجرای نمای کامپوزیت در بازار وجود دارند که هر یک از شهروندان می تواند به تناسب پروژه و همینطور سلیقه خود از میان آن ها انتخاب کنند.

انواع ورق های کامپوزیت شامل ورق های کامپوزیت طرح سنگ، طرح آجر، ورق کامپوزیت آینه ای، طرح چوب، ورق کامپوزیت خش دار، طرح نانو، ضد حریق، مات و … برای ساختمان های تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه تعدادی از بهترین تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت را معرفی کرده ایم:

۳A Composites

یکی از اولین و بهترین تولید کنندگان خارجی ورق های کامپوزیت شرکت Composites 3Aمی باشد؛ این شرکت تولید کننده و ارائه دهنده پنل کامپوزیت در سراسر جهان با بیش از ۲۷ شعبه در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی است.

کامپوزیت 3A

ضمن اینکه شرکت  ۳A Composites   توانسته با یک میلیارد دلار گردش مالی سالانه، محصولات خود را در صنایع مختلف گسترش دهد. محصولات این شرکت نام آشنا در دسته بندی های ورق آلومینیوم کامپوزیت، طراحی معماری، نمایش و هنرهای گرافیکی، حمل و نقل و صنعت، طراحی هویت شرکتی و … به بازار عرضه می شوند.

۳A Composites در زمینه معماری و طراحی دارای نام های تجاری Airex و Baltex می باشد؛ همینطور در زمینه تولید ورق های کامپوزیت نیز از نام های تجاری Alucobond و Alucore استفاده می کند.

این شرکت در زمینه های مختلف نیز از نام های تجاری مختلفی استفاده کرده است، به طوری که از نام تجاری Dibond در زمینه صفحه نمایش و صنعت هنرهای گرافیک و از نام هایAlucore  و Alucobond  نیز در صنعت حمل و نقل استفاده کرده است.

این شرکت در حال حاضر بیش از چهار هزار کارمند دارد و نام آن به عنوان مخترع پانل های کامپوزیت آلومینومی در جهان ثبت شده است.

برند Alucoil از تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

Alucoil از دیگر تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت با محصولات متنوع می باشد که تمرکز اصلی آن بر استفاده از مواد غیرقابل احتراق در هسته پانل های کامپوزیت می باشد و البته توانسته به شدت محصول خود را در چندین زمینه نیز گسترش دهد.

کامپوزیت Alucoil

از محصولات تولیدی این شرکت جهت استفاده در نمای ساختمان ها، ورق های لانه زنبوری و ورق های ضد حریق A2 می باشند. البته محصولاتی که توسط این شرکت به بازار عرضه می شود، برای استفاده جهت دکوراسیون داخلی، نماهای نیمه تهویه و هوابند نیز مناسب هستند.

Signi و Larcore از تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

Signi از محصولات تولید شده توسط شرکت Alucoil است که جهت طراحی های مدرن بسیار مناسب هستند؛ این ورق های کامپوزیت دارای ضخامت بسیار کمی می باشند و همانند دیگر محصولات این شرکت ضد حریق هستند. این ورق های کامپوزیتی شرکت آلوکویل به دلیل برخورداری از مواد اولیه ای که در ساختار آن ها به کار رفته است، به متریالی مناسب برای ساختمان های با کلاس بالا تبدیل شده اند.

یکی از برندهای تجاری برند آلوکویل برندLarcore  می باشد که به عنوان یک ساندویچ پانل مناسب برای کشتی ها، کروز، کشتی های سریع، قایق های تفریحی لوکس و … استفاده می شود که از هسته ای لانه زنبوری به همراه دو ورق آلومینیومی برای مسائل ایمنی در برابر آتش در آن استفاده شده است.

مطالعه بیشتر:  نصاب کامپوزیت چه نکاتی را باید رعایت کند؟

از ویژگی های اصلی این نوع از ورق های کامپوزیت، پشتیبانی از بارهای فشاری و کششی در شرایط سخت می باشد؛ ضمن اینکه این نوع از محصولات دارای سفتی و استحکام عالی هستند و برای استفاده در صنعت معماری، صنعت حمل و نقل و … گزینه ای مناسب می باشند.

برند Alcoa

برند Alcoa از دیگر تولید کنندگان برتر ورق های کامپوزیت در جهان می باشد که با اینکه به طور مستقیم در این صنعت دخالتی ندارد، اما توانسته اند به طراحی های نوآورانه ای در صنعت آلومینیوم دست پیدا کنند. این شرکت تولید کننده جهانی آلومینیوم و محصولات آلومینیومی مختلف از طریق روش های ریخته گری و نور می باشد.

برند آلوباند از تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت

شرکت آلوباند از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ورق های کامپوزیت در جهان می باشد که خط تولید اصلی آن در کشور آمریکا مستقر است. اما با توجه به فعالیت گسترده این شرکت، شعبه هایی از آن در کشورهایی اروپایی، امارات، ترکیه و هند نیز فعال می باشند.

کامپوزیت آلوباند

آلوباند نیز از معدود تولید کنندگان خارجی ورق کامپوزیت در جهان می باشد که بر روی تولید ورق های کامپوزیت ضد حریق تمرکز دارد؛ این شرکت طیف کاملی از هسته های قابل اشتعال همچون آلومینیوم جامد، لانه زنبوری، هسته معدنی A2 و هسته های معدنی B را ارائه می دهد. بنابراین اگر به دنبال ورق های کامپوزیت با ایمنی بسیار بالا هستید، می توانید آلوباند که سعی در حل مشکلات ایمنی ورق های کامپوزیت دارد و در این زمینه موفق نیز عمل کرده است را انتخاب کنید.

سخن پایانی

استفاده از ورق های کامپوزیتی در صنعت های مختلف، دارای چندین دهه سابقه می باشد؛ به طوری که امروزه به عنوان مصالحی تکامل یافته تولید و روانه بازار می شوند. استقبال افراد در سراسر جهان از ورق های کامپوزیتی سبب شده است که بسیاری از سرمایه گذاران در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

به طوری که با گذشت زمان شاهد عرضه ورق های کامپوزیتی پرمیوم باند با ویژگی های منحصر به فرد تر همچون انعطاف پذیری بالا، ماندگاری و دوام طولانی، مقرون به صرفه و … به بازار می باشیم. به همین دلیل است که اغلب سازندگان خانه های سفارشی، ساختمان های تجاری و معماران برای اجرای نمای داخل و خارجی از ورق های کامپوزیت استفاده می کنند؛ ضمن اینکه سعی می کنند با انتخاب بهترین تولید کنندگان خارجی ورق های کامپوزیت، از کیفیت ورق های انتخابی خود اطمینان حاصل کنند.

در این مقاله تعدادی از برترین تولید کنندگان ورق های کامپوزیتی در سراسر جهان معرفی شد؛ اگر می خواهید از این ورق ها برای دکوراسیون داخلی، نماهای خارجی، تابلوها، صنعت هواپیما و … استفاده کنید، می توانید جهت دریافت راهنمایی از طریق راه های ارتباطی درج شده در انتهای مقاله با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات برتر

آخرین مقالات